Bu Blogda Ara

Pazartesi, Nisan 01, 2019

Şener Şen: Komünizm umut olarak dolaşıyordu - duvaR

Şener Şen: Seyirciyi etkileyen bölümler var, faşizmin dünyada dolaşması...

DUVAR – Usta sanatçı Şener Şen, uzun bir aradan sonra tiyatro sahnesine döndü. Şen, Vasıf Öngören’in kaleme aldığı ve bir döneme damgasını vurduğu politik oyunu Zengin Mutfağı’nda Lütfü Usta karakterine hayat veriyor. Şener Şen, “Tiyatro kökenli olduğum için oradan başladım, sinema sonra oldu. İkisinin de temeli oyunculuk ama tiyatro da birebir seyirciyle ilişkide olmak, tabii ki sinemadan alınmayacak bir haz. Tiyatrocular bunun tutsağı olurlar; tutku haline gelir, oynamadan duramazlar” dedi.


Cumhuriyet’ten Emrah Kolukısa’ya konuşan Şener Şen, yeniden tiyatro sahnesine dönüşünü, “Tiyatro kökenli olduğum için oradan başladım, sinema sonra oldu. İkisinin de temeli oyunculuk ama tiyatro da birebir seyirciyle ilişkide olmak, tabii ki sinemadan alınmayacak bir haz. Tiyatrocular bunun tutsağı olurlar; tutku haline gelir, oynamadan duramazlar. Tabii ben uzun yıllar hiç oynamadan zaman geçirdim, zaman zaman düşünüyordum yapsam mı yapmasam mı diye ama bir hayli zaman geçti. Sonra filmler gittikçe uzun aralıklarla girmeye başladı. En son yaptığımız filmle bir önceki yaptığımız film arasında yedi yıl var, şimdi böyle yedi yıl, yedi yıl da… verimli olduğun zaman gittikçe azalıyor. Eğer kafanda tiyatro yapma düşüncesi varsa “Ben bunu niye gerçekleştirmeyeyim?” diye düşündüm geçen sene ve oyuna karar verdim… Sonra DasDas’la ortaklığımız oldu, üç dört aylık bir provadan sonra başladık” sözleriyle anlattı.
‘VASIF SOL KÖKENLİ BİR YAZAR OLDUĞU İÇİN İYİ TESPİTLER VAR OYUNDA’
70’li yıllarda ilk kez oynanan oyunla ilgili olarak, “Çok ilginç bir gözlem oldu benim açımdan, kırk yıl önce oynadığım zamanki seyirciyle şimdiki seyirci hiç birbirine benzemeyen seyirciler. Tabii bunda Türkiye’nin geçirdiği evreler apolitize olmuş bir kuşak… Komünizm bitmiş o zaman… Komünizm bazılarınca bir umut olarak ortada dolaşıyordu. Vasıf da sol kökenli bir yazar olduğu için iyi tespitleri var oyunda” diyen Şen açıklamalarını, “Belgesel gibi olmakla beraber faşizmin her zaman ne kılıkta insanların karşısına çıkacağını çok güzel anlatan bir metindir, o zaman da çok yankıları olmuştu. Fakat bugünkü seyirci daha karma bir seyirci, o zaman daha sol gruplar gelirdi oyunu seyretmeye. Şimdi sol grup filan kalmadığı için… Ama, gene de tabii içinde, seyirciyi etkileyen bölümler var. En azından insanın insana kötülüğü, faşizmin çeşitli kılıklarda günümüzde dünyanın her yerinde ortalıkta dolaşması…” şeklinde bitirdi.
duvaR

Hiç yorum yok: